keskiviikko 15. heinäkuuta 2015

Mi futura casa

Mulla oli jo valmiina postaus mun tulevasta perheestä, mutta asiat vähä muuttu niin kirjotan nyt koko postauksen uudelleen. Pahoitteluni, että tässä on mennyt näin kauan.


Täälä Suomessa mun lähiaupungissa asunut argentiinalainen vaihtari laittoi mulle joskus kesken koulu päivän viestiä, että hänen ystävänsä oli kertonut hänelle että menen heille asumaan. Viimeiset kaksi tuntia koulussa mietin vain mun tulevaa vuotta ja perheitä. Mun tulevalta host siskolta oli tullut mulle viestiä. Hän kertoi, että hän on tulossa Suomeen vaihtoon eikä luultavastikkaan ehdittäisi nähdä ainakaan Argentiinassa. Leveä hymy naamallani lähdin aloittamaan viikonloppua. Mun sisko vaikutti ihan super ihanalta ja mukavalta. Hänen äiti lähetti mulle ääniviestejä espanjaksi ja voi että niitä oli kiva kuunnella vaikken juuri mitään ymmärtänytkään, haha.


Se ei kuitenkaan ole mun eka perhe, mun eka perhe on vähän isompi ja he vaikuttavat ihanilta. Perheessä on lähes mun ikäinen poika, joka lähtee Ruotsiin vaihtoon, kaksi pikkusiskoa 13- ja 6- vuotiaat ja yhden vuoden ikäinen pikkuveli, äiti ja isä. He vaikuttavat todella ihanilta ja juttelen heidän kanssaan tosi paljon. He haluavat mun viihtyvän ja etsii mulle jo harrastuksia ja kyselee, että minkälaisista aisoista tykkään. Oon kyllä todella tyytyväinen ja olo on tällä hetkellä tosi onnellinen. Mun perhe ei kuitenkaan puhu juurikaan englantia, joten suuri osa keskusteluista on käyty espanjaksi, niin että mä olen käänätänyt lauseet englannista espanjaksi google käänätjän avulla. He vaikuttavat todella ihanilta ja mun olo on tosi tervetullut.
 Perhe n° 1

Kaupungin nimi on Dolores, joka on aika pieni kaupunki Buenos Airesin provinssissa. Matkaa San Clememte Del Tuyu nimiseen rantakaupunkiin on google mapsin mukaan noin puolentoista tunnin matka. Buenos Airesista taas menee mapsin mukaan kaksi ja puoli tuntia. Mun kaupunkiin on tulossa myös kaksi muuta vaihtaria, poika Tanskasta ja tyttö Ruotsista. Meen yleiseen kouluun ja meen sinne joko pyörällä tai kävellen.
Dolores escuela normal, eli minun tuleva koulu.


Oon siis erittäin tyytyväinen ja onnelinen kaikkeen mitä oon jo tähän asti saanut sieltä. Lähtö siirtyy pariviikkoa. Syynä ihan yksinkertaisesti se, että he Argentiinan päästä pyysi meitä tulemaan myöhemmin. Lähtöpäivä on nyt 21.8. Liput on maksettu, joten ainakin yksi askel lähemmäs lähtöä on tehty. Mun piiriltä saamassa sähköpostissa annettiin myös ohjeita vakuutuksiin ja muuhun. Tehtävää riittää vielä, mutta eiköhän asiat tästä ala pikkuhiljaa etenemään ja lähtö lähestymään.

w/love Hanna

2 kommenttia:

  1. Voi ihanaa! Sulla tulee olemaan niin ihana vaihtovuosi! Ite palailin hetki sitten Meksikosta, lattarit tulee niin viemään sun sydämen!!! ♥

    http://www.nowhigherthanever.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti! Luinkin sun blogista, että oot taas tullut takasin. Sun blogista on ollut kyllä tosi paljo apua ja sitä lukiessa on alkanut jo itestäkin tuntumaan, että voiku pääsis jo lähtemään, vaikka maa onkin eri hahaa. Nää lattarit joiden kanssa oon nyt ehtiny puhua on ollut älyttömän mahtavia ja vaikka suurinosa ei puhukaan englantia niin niistä oon saanu tosi ihanan ensivaikutelman! :D

      Poista