keskiviikko 4. helmikuuta 2015

Miten musta tuli vaihto-oppilas?

Heijssan! 
Täällä kirjoittelee -98 syntynyt tyttö Etelä-Pohjanmaalta, joka on lähdössä ensi elokuussa Argentiinaan Rotaryn lähettämänä vaihto-oppilaana. Kerron sitte ittestäni vielä lisää jossain vaiheessa, mutta ajattelin että kerran lähden vaihtoon niin kerron ensiksi siitä miten musta tuli vaihto-oppilas!
         Soitin kesän alussa mun Rotary klubille että haluaisin hakea vaihtoon ja sieltä käskettiin mun tehdä itestäni vapaa-muotoinen hakemus. Tein siis itestäni hakemuksen jossa kerroin itestäni, mun perheestä ja vapaa-ajasta. Loppu syksystä klubilta sitten tuli meiliä jossa mut pyydettiin haastatteluun. Haastattelussa oli mun Rotary klubin jäseniä, jotka kyselivät multa sitte asioita mitä he halus tietää. Tän jälkeen sitten jäin odottelemaan.


Joku viikonloppu kun tultiin salibandy pelistä kotiin äitiltä tuli viesti että: "Onneksi olkoon sut on valittu sain juuri viestiä." Olin ihan älyttömän onnellinen ja kiitollinen, mutta samaan aikaan myös todella peloissani. Äitin viestissä luki myös että maat täytyisi tietää tänään illalla. En yhtään tiennyt mitä tehdä.  Rupesin käymään läpi maita joita olin ajatellut. Tiesin että haluaisin ainakin Argentiinan ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Loppujen kanssa meinaski sitte tulla hieman ongelmiä ku en tienny mihin järjestykseen laittaisin ja mitä. Päädyin kuitenkin laittamaan USA:n toiseksi Brasilian kolmanneksi ja Chilen neljänneksi. Halusin mieluusti niin että lähtö olisi elokuussa jotta ehtisin mun serkun häihin. Olin kovin tyytyväinen maa valintoihini ja tiesin että mihin tahansa maahan sijoittuisin olisin todella kiitollinen ja onnellinen.


Jäin odottelemaan kutsua piirin haastatteluun ja haastattelun jälkeen sain alkaa täyttämään sitä järkyttävää paperi kasaa. Siinä meinas kerran jos toisenki saada harmaita hiuksia ku papereita piti monesti korjailla ja tulostin ei toiminut, mutta hengissä vaan siitäkin selvittiin ja oon nyt kyllä kauheen ilonen että se on ohi. Kun paperit oli täytetty ei auttanu muuta kun odottaa. Olin varautunu odotukseen enkä jaksanu stressata siitä, mutta kun muut Rotary vaihtarit alko saamaan maa tietojaan ei millään jaksanu odottaa sen meilin saapumista. Viime viikonlopun päätti tieto siitä että mun paperit lähetetään Argentiinaan ja mitä luultavammin lennän sinne kahden muun suomalaisen tytön kanssa 10.8 Olin järkyttävän onnellinen ja innoissani. En oisi voinu toivoa parempaa maata!

Tällähetkellä olo on sekavan onnellinen. Toisaalta pelottaa ja ahdistaa, mutta toisaalta taas en malttais odottaa lähtöä. Onneksi lähtöön on vielä niin pitkä että voin rauhassa elää mun elämää Suomessa ja totutella ajatukseen etten ookkaan täälä enää ens vuonna enkä nää tuttuja kasvoja joka päivä saatika puhu kavereiden kanssa mun omaa äidinkieltä. Miten pelottavaa! Ehkä mä vielä totun ajatukseen haha. 

Jos joku haluaa kysyä jotain niin vastaan mielelläni ja otan mielelläni myös postaus ehdotuksia! Aion tulla kertomaan siis vielä jossain välissä lisää itestäni ja Argentiinasta. Yritän myös kehitellä tätä blogia vielä vähän nätimmän näköseksi!
Kuvat tarjoaa Pinterest ja WeHeartIt 

w/ love Hanna
        

2 kommenttia:

  1. Voisitko lisätä sun blogin blogloviniin? :) ja kiinnolla jään seuraamaan sun vuotta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu yritän! Laitan sitte linkin tonne sivuun ku saan sen sinne! :) Mukava kuulla että kiinnostuit,tervetuloa! :)

      Poista